سوالات آیین نامه ۱۴۰۱ رانندگی آیا تاثیری در قبولی در آزمون آیین نامه دارد  ؟

در این مقاله در مورد تاثیر سوالات تمرینی آیین نامه رانندگی در آزمون آیین نامه رانندگی و همینطور مراحل گرفتن و هزینه گرفتن گواهینامه رانندگی در ایران و کشور های دیگر را بررسی می کنیم 
کد خبر: ۱۳۷۴۲۲۰

 

سوالات آیین نامه ۱۴۰۱ رانندگی آیا تاثیری در قبولی در آزمون آیین نامه دارد  ؟

شاید بارها دیده اید که سوالات آیین نامه ۱۴۰۱ رانندگی را در باجه ها و یا در آموزشگاه ها در سال جدید ارائه می دهند البته این مورد فقط برای سال جدید نیست اما کاربران متعددی در مورد تاثیر داشتن این موارد در قبولی از آزمون آیین نامه رانندگی می پرسند اما آیا واقعا تاثیری دارد ؟

در این مقاله هزینه و شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی و راه های قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی و شهری را برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد . البته قوانین رانندگی و هزینه جریمه رانندگی در کشور های مختلف جهان را هم برای شما در این مقاله آورده ایم که بدوم شک خواندن آن برای شما می تواند بسیار مفید و جالب باشد .

پس با ما همراه باشید ...

 

آزمون آیین نامه چیست و آیا واقعا سوالات آیین نامه ۱۴۰۱ در قبولی در این آزمون تاثیری دارند ؟

 

در ابتدا باید بگوییم قبولی در آزمون آیین نامه رانندگی بدون شک با تلاش بسیار به دست می آید و شما باید حتما قوانین رانندگی را به خوبی بلد باشید در غیر این صورت نمی توانید در این آزمون به خوبی نتیجه بگیرید اما سوال اینجاست که چرا این آزمون تا این حد سخت است ؟

شاید جالب باشد که بدانید از هر 30 نفر شرکت کننده در آزمون آیین نامه معمولا 8 الی 10 نفر قبول می شوند و ما بقی مردود شده و باید هفته بعد برای دادن امتحان آیین نامه به آموزشگاه رانندگی مراجعه کنند .

خب می رویم سراغ سوال اصلی و پاسخ آن این است که : خیر ! بدون شک فایل های سوالات آیین نامه ۱۴۰۱ نمی توانند به شما به تنهایی کمکی کنتد و باید برای قبولی در آزمون آیین نامه حتما و اکیدا کتاب آیین نامه را به خوبی بخوانید . شاید بسیاری از موارد شما ببیند رسانه هایی در حال ارائه هستند و با شانتاژ های تبلیغاتی آنها مواجه می شوید . البته بی تاثیر نیستند اما اینکه بدون خواندن کتاب بخواهید قبول شوید بدون شک این یک اشتباه بزرگ است .

 

هزینه گواهینامه رانندگی در ایران چقدر شده است ( البته بسیار زیاد شده است ) !

 

گواهیران وبسایت ارائه جدیدترین اخبار قوانین رانندگی در ایران است که در این بخش از این رسانه برای اطلاه رسانی از هزینه گواهینامه رانندگی استفاده کرده ایم .

هزینه گواهینامه رانندگی در سال 1401 به چیزی در حدود 2.300 الی 2.600 هزار تومان رسیده است و این یعنی این رقم نسبت به 10 سال گذشته درست 10 برابر شده است .

در سال 1391 هزینه گواهینامه رانندگی چیزی در حدود 250.000 تومان بود و این یعنی بعد از گذشت 10 سال این رقم درست 10 برابر شده است اما شاید بپرسید دلیل آن چیست ؟ این مورد که به تحریم ها ربطی ندارد اما بیایید تا به شما دلیل آن را بگوییم .

هزنیه سوخت برای ماشین آموزشگاه و هزینه حقوق کارمندان و هزینه های مالیاتی و همینطور هزینه های بسیار زیاد انرژی های مصرفی و موارد آموزشگاهی هم در این 10 سال 10 برابر شده اند پس آموزشگاه رانندگی باید بتواند با درست انتخاب کردن مقدار هزینه ها از پس تمامی موارد بر بیاید .


آیا ممکن است هزینه گرفتن گواهینامه رانندگی بیشتر هم بشود ؟

 

بله و این هزینه افزایش یافته بدون شک بر عهده شماست . شاید بپرسید چرا اما دلیل اصلی آن این است که شما در صورتی که در آزمون آیین نامه رانندگی و یا آزمون شهری مردود شوید باید هزینه های زیادی را برای اینکه دوباره بتوانید امتحان دهید بپردازید .

شک نکنید این اتفاق باعث افزایش هزینه های ثبت نامی شما برای گرفتن گواهینامه رانندگی می شود پس از نظر ما بهتر است در تمامی مراحل بدون مشکل قبول شوید .

 

مراحل گرفتن گواهینامه رانندگی دقیقا چیست ؟

 

برای اینکه بتوانید گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنید باید بتوانید در آزمون آیین نامه قبول شوید اما شاید بپرسید فقط با خواندن کتاب می توانیم قبول شویم ؟

بدون شک خیر . شما باید بتوانید در کلاس های آیین نامه رانندگی و قوانین رانندگی حضور پیدا کنید که در این صورت است که قوانین رانندگی را می توانید به خوبی بیاموزید در این حالت است که بعد از خواندن کتاب آیین نامه و تمرین فایل سوالات آیین نامه ۱۴۰۱ می توانید قبول شوید .

اما اگر در کلاس ها شرکت نکنید حتی نمی توانید در جلسه امتحان آیین نامه حاضر شوید و این مورد می تواند برای شما هزینه های زمانی و مالی زیادی را داشته باشد پس بدوم شک بهتر است حتما در تمامی کلاس ها شرکت کنید .

سوالات آیین نامه ۱۴۰۱ رانندگی آیا تاثیری در قبولی در آزمون آیین نامه دارد  ؟

چگونه باید در آموزشگاه های رانندگی  - رانندگی کردن را بیاموزیم ؟

 

سوال بسیاری از کاربران این هست که چگونه می توانیم رانندگی بیاموزیم ؟ اما در این بخش برای شما تمامی این موارد را بررسی می کنیم ...

بعد از این که شما آزمون آیین نامه رانندگی را با موفقیت پشت سر گذاشتید به این مورد می رسید که باید رانندگی را بیاموزید و خود را برای آزمون شهری و یا آزمون عملی رانندگی آماده کنید در این حالت است که می توانید گواهینامه رانندگی خود را بعد از آخرین مرحله یعنی آزمون شهری دریافت کنید .

برای اینکه بتوانید در آزمون رانندگی قبول شوید باید از مربی که آموزشگاه رانندگی در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید . این مربی ماشین خود را در اختیار شما قرار داده و در کنار شما می نشیند و به شما یاد می دهد چگونه باید رانندگی کنید . در این حالت بعد از گذشتن حدودا 10 جلسه شما برای آزمون شهری آماده شده و تمامی موارد و قوانین فنی و غیر فنی رانندگی را به خوبی می آموزید .

 

آزمون شهری چیست ؟

 

وقتی توانستید 10 جلسه رانندگی را با مربی رانندگی بگذرانید وقت آن می رسد که واقعا خود را آزمایش کنید . در این مرحله که سخت ترین مرحله آزمون آیین نامه رانندگی هست شما باید پشت فرمان ماشین بنشینید و رانندگی کنید اما اما اما ... در کنار یک افسر بسیار جدی و بازنشته راهنمایی و رانندگی .

معمولا بسیاری از شرکت کننده ها در این آزمون مردود می شوند و باید هفته های بعدی برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنند اما این اتفاق می تواند باعث شود شما زمان گرفتن گواهینامه رانندگیتان را به شد به عقب بی اندازید و شاید حتی ماه ها بعد بتوانید گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنید .

البته هزینه های بسیار زیادی هم باید پرداخت کنید پس به شما پیشنهاد می کنم حتما با مربی آموزشگاه رانندگی را به خوبی بیاموزید در این حالت است که می توانید در این آزمون به خوبی قبول شوید و گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنید .

 

راه قبولی در آزمون شهری چیست ؟

 

برای اینکه در این آزمون قبول شوید باید حتما با مربی رانندگی را به خوبی در 10 جلسه تمرین کنید اما بهتر است برای شما روز این آزمون شهری سخت و نفسگیر را بررسی کنیم .

وقتی شما در کنار یک افسر رانندگی می نشینید باید بتوانید بر اعصاب و آرامش خود بسیار مسلط باشید زیرا در غیر این صورت شما از استرس بسیاری شدید در این آزمون مردود خواهید شد .

معمولا افسر از شما می خواهد در جای اشتباه دور بزنید و یا زیر تابلوی راهنمایی و رانندگی پارک کنید و یا حتی جلوی پل پارکینگ و یا شیر آتشنشانی و ...

اما حواستان باید به این موارد باشد در غیر این صورت مردود خواهید شد .

 

هزینه جریمه رانندگی در کشور انگلستان + قوانین رانندگی !

 

جریمه رانندگی پرخاشگرانه : باطل شدن گواهینامه و عدم اجازه رانندگی تا یکسال و جریمه 600 پوندی برای راننده

جریمه تصادفات برای خودرویی که مقصر است : 650 پوند

جریمه عبور از چراغ قرمز : 300 پوند

جریمه نبستن کمربند ایمنی : 150 پوند

جریمه عبور از محدوده سرعت در راه‌های شهری ( فرعی و اصلی ) : 500 پوند

 جریمه دیرکرد معاینه فنی ( روزانه ) : 50 پوند

 جریمه نداشتن بیمه : 1000 پوند , پارک در پارکینگ راهنمایی و رانندگی و پلیس ترافیک انگلیس به مدت 6 ماه و پرداخت روزانه ( 1 پوند )

جریمه پرتاب زباله از خودرو به بیرون : 400 پوند

جریمه کار با موبایل در حین رانندگی : 200 پوند

حالا متوجه شدید که چرا این‌قدر رانندگی در کشور انگلیس اخیرا منظم شده است ؟ البته باید بدانید هزینه گواهینامه رانندگی در این کشور هم بسیار زیادتر شده است !
این‌ها جرایم رانندگی جزیی بود که گفتیم . پس یا باید با وسایل نقلیه عمومی تردد کنید و یا یک فرد بسیار منظم در رانندگی باشید .

 

سوالات آیین نامه ۱۴۰۱ رانندگی آیا تاثیری در قبولی در آزمون آیین نامه دارد  ؟

هزینه جریمه رانندگی در آلمان !

 

  • هزینه جریمه رانندگی پرخاشگرانه : 100 یورو
  • هزینه رانندگی با سرعت زیادتر از حد توصیه شده : 70 یورو
  • هزینه جریمه پرتاب زباله به بیرون : 200 یورو
  • هزینه تصادفات برای مقصر : 100 یورو
  • هزینه جریمه تست الکل : 300 یورو + توقف خودرو به مدت 8 ماه + 3 ماه زندانی
  • هزینه جریمه نبستن کمربند : 40 یورو
  • هزینه جریمه خوردن خوراکی حین رانندگی : 150 یورو
  • هزینه جریمه راه ندادن به نیروهای امدادی : 3000 یورو + 2 سال حبس + ابطال گواهینامه برای 3 سال + توقف خودرو 9 ماه + پرداخت هزینه پارکینگ + بر عهده داشتن مسئولیت اتفاقی که افتاده است ( تصادف , آتش‌سوزی … )
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها